vrijdag 19 december 2008

Al weer 2 weken in Nederland

Ja, het is allemaal weer heel snel gegaan. Zo lang dat we hebben gewacht om naar China te gaan en nu zijn we al weer 2 weken terug!! Het begint nu dan ook echt goed door te dringen dat we echt in Shanghai zijn geweest. En Paul is daar nu weer! En dan heeft hij het over die bakfiets die daar nog steeds staat...en ja dan krijg je toch wel weer kriebels! Je mist het wel een beetje en nu je weer in Nederland en iedereen vraagt: "en hoe was het?" begin je wel te denken hoe fijn we het eigenlijk hebben gehad. Ik denk dan ook dat we allemaal een super-ervaring hebben gehad. En hoeveel geluk we eigenlijk hebben gehad dat we dit uberhaupt konden meemaken. In ieder geval nogmaals bedankt aan de vader van Paul (namens ons allemaal) dat we gebruik mochten maken van het appartement en natuurlijk bedankt voor het begeleiden van ons en alle tips over de Chinezen etc.

Als ik nu naar de foto's terug kijk dringt het door hoe hoog de gebouwen daar eigenlijk wel niet waren, hoe druk de straten daar zijn en hoeveel chinezen daar rond liepen! En natuurlijk weer eten met bestek...hmm dat valt me wel een beetje tegen. Stokjes eten toch fijner nu (in het vliegtuig aten wij met stokjes (die we hadden bewaard) en de Chinezen aten met bestek! =P) Nou ik ben al weer aan het wachten tot ik mijn volgende mooie reis mag gaan maken. En dat is volgende week want dan vertrek ik voor 2 weken naar Frankrijk. Een land waar ik al van jongs af kom. Dus dat is heel anders dan een wereldreis naar China! Maar daarop niet persé minder.

Julie

1 opmerking:

Marjolein zei

Hey,

China was inderdaad echt super. Volgens mij moeten we het gewoon nog een keer doen. ^^ wie betaald?
Ik blijf steeds dingen tegen mensen te vertellen over China en het is nu al weer 4 weken geleden. :)